i write from my heart, based on what and how i feel..not to impress others, but to satisfy myself

Monday, April 12, 2010

hai la hati T_T

jiwa xtenang..maka xlalu nk kecek london...uuuuuuu...rasenye seminggu ni pale otak mmg xleh nk berhenti berfikir...mcm ade byk sgt hal that needs to be taken into consideration..need consider on my studies (kene pulun kl nk bg lepas cgpa), financial (ujung2 sem kn...) and emotions as well...byk sgt bnde...the past and the present being intertwined, sedikit sebanyak mengeruhkan hati dan perasaan yang sedia keruh ni......

tgh2 cmni, kene jauh2 plak..adei...barula tau how it feels to be alone (b4 ni alone jgk, tp beliau selalu ade utk berkongsi)...bile bnde cmni, rase mcm ade a really big hole, trase kosong....sbb rasenye, sjk ade die, pndai da la nk kongsi2 masalah, nk senyum sensorg, naik angin gile2 pas2 terime n memaafkan.....byk sgt bnde yg dapat sejak ade beliau ni....even mulut sedikit jahat, tp bak kate beliau, xpenah la nk biar diri sensorg, mnangis dlm gelap (dulu sgt selalu..yela..pale keras mcm batu, xnk tnjuk kat org)..jadi salah k kl aku pilih utk bergerak ke dpn, tinggalkan ape yg aku rase bkn jiwa aku?n salah k kalo pastu aku pilih utk xnk pndang blkg lg n go on dgn ape yg ade dgn aku (or dgn ape yg bersisa dalam diri aku)? mmmm, senangnye la wat keputusan..bile rase kt xdpt ape yg kt nk, tuding jari kat org lain, smbil kuar air mate bahawa "saye ni mngse..die 2 wat saye camni".....bnde 2 kn xbetul..kenapa nk bg dunia tgk bnde yg pd kt xadil untuk kt, even kt tau, bnde 2 asal dari kt?

xfaham dgn whatever happened in the past..tp sndiri pn gatal jgak...nk jgak turn back, eceh, konon2 rndu..padehal xde mende pn...pada pandangan aku, HIDUP INI SGT IRONIK...aku xtau pasal hidup org len (stakat 23+ thn ni, aku jd sheela je..xde plak aku jd sesumpah)..tp normally aku akan (telah) disakiti oleh org yg aku anggp penting dalam hidup aku..oleh org yg aku anggap sgt faham aku, yg kenal aku, yg tau ati aku...xksahla dari segi ape pn..love life k, friendship k...
dari dulu, yg akn wat aku trsungkur ialah org yg sgt dear to my heart...n aku sendiri pn kdg2 da tau, tp nk jgak....manusia ni lemah, aku ni lemah...sng sgt dibuai arus..kene slalu pit-stop, pikir ape yg aku nk..ape yg aku perlu...

aku tau, hidup xsemestinye kene senyum spjg mase..n aku bersyukur sbnrnye stiap kali aku ngis 2, sbb pas2 aku akn stop n pikir..ape salah aku..pada beliau yg dulu, salah aku sbb walk away..tp bkn salah aku kl aku pilih untuk xnk mcm dulu...aku pn reti serik kot...tp bile nmpak statement2 yg mnyakitkan ati (yela, macam ko xwat salah kat aku la..byk cantik muke ko..bnde yg ko wat pn jadi salah aku...like2 ur heart g ngadu kat org ramai..abes aku ni nk ngadu nk sape??), terusik jugak ati ni...bergenang jgk air mate ni...after all, aku ni still lg pompuan kot....

2 satu balamalaika...tgh time emo2 ni, beliau xde...uuuuu..encek, pat balik T_T nk mngadu lg doblas ratus masalah.......

sparuh ati au berharap yg beliau yg dulu 2 akan bace bnde alah ni (moge ko tau betape sakitnye ati ngan ko, sbb ko xtau nk jg ape yg ade pd ko...bile da ilang, ko xnk tgk kat mn salahnye, tp suke2 ati nk slamatkan diri dgn salahkan org..typical escapism...bongok)

untuk encek beliau, mmmmmmm....mmmmmm.....isk isk isk....xtau nk ngadu kat sape..bebel dalam blog je...wuwuwuwuwu

2 comments:

amyzainal said...

eh..napa cam sama..jiwa kita..baru je lepas update about lebey kurang ni la..hope jugak he read my blog...huhu...~

meg shiei said...

isk isk isk..kite da jd sehati lg sejiwa ka kini mie?

Post a Comment