i write from my heart, based on what and how i feel..not to impress others, but to satisfy myself

Tuesday, September 15, 2009

between feelings: love n hate

bagi aku perkataan cinta n benci....pd aku, bile kite tgk sebalik cinta 2 msti ade bnci..org yg bcinte bnci bile dikongkong, bile xdifahami...org yg tgh mmbnci msti suke bile tgk org yg dibnci 2 ade masalah..dua2 prasaan yang alternate..datang n pergi...sakit bile org yg disayangi kuar kata-kata yg mnunjukkan die bnci..hakikatnye, prasaan 2 sndiri alternate..
aku nmpak bnde 2, tp aku wat2 aku xnmpak, aku wat2 xphm...bagi aku 5 sebab knapa stiap individu x boleh jadi diri sndiri?knapa kne always lbihkan org lain, sdgkan org lain 2 xsmestinye berprasaan mcm kita?bagi aku 10 sebab knapa kne ade 2 prasaan je bile bkawan, especially atr lelaki n pompuan..aku xphm dgn typical mindset mcm ni...

lately, aku jumpe mcm2 spisis manusia dan semua manusia2 ni dalam lingkungan, proximity yang boleh dikatakan sbg kawan2 aku, sbg org yg aku anggap pnting dalam hidup aku..kdg2, org akan tnggal cinta untuk kepentingan diri, tp in teh end, mnyesal sbb yg dikejar 2 sbnrnye xde la baik mn pn...sudah2, dok trase ati, nk pndam prasaan...nk je aku tepuk dahi, srh die tgk blk blkg die..what goes around, comes around...

tp, bkn bnde 2 yang affect aku sbnrnye...nape, after da bthun pn, pyh nk phm?bkn k dlm relationship 2 kne ade give n take?bkn je org yg bcinte, tp dlm bkwn dlm wat ape je yg libatkn lbih dari sorg individu, kene ade give n take....kl btl ade bnde ni, xde mslh..asal nme manusia, akan ade mase yg prlu sndiri, prlu bkwn....tp nape pyh sgt nk accept?
bile aku xckp sorry, bkn mksudnye aku xksah, bkn mksud aku xsyg...tp it is just against my nature...nape xphm n nk sakitkan aku dgn kata2....sdgkan sblm ni, seolah2 aku ni sumthing yang pnting utk die?gettin emo....

mmmm..tp, doesnt worth it....sbb aku hnya ada aku..mcm sblm ni....sntiasa hanya ada aku utk diri aku..yg lain 2 just mirage

0 comments:

Post a Comment